GB-Mottagningen 2017

GB-Mottagningen 2017 Officiell sida för GB-Mottagningen 2017

14/02/2018

TLDR: PÖSS❤️❤️!!! (För att citera välcom 2016)

Nu på alla-hjärtans-dag så vill vi i mupparna (fd välcom) dela lite sista kärlek från denna sida!

Först och främst så skulle vi vilja tacka ur bottnen av våra stora hjärtan för den underbara dunder sittningen som var straffsparken 2018.

Sedan skulle vi vilja skicka lite kärlek till alla ni som sökt fadder eller annat till mottagningen 2018, ni har inte missat att det söket stänger på fredag (den 16/2) va? Mera information hittar ni på Välcoms sida
(https://www.facebook.com/GBmottagningen2018/)

Sedan så skulle vilja tacka alla faddrar, fejkreccar, schteeeaaakare, huvudfaddrar och reccar som gjorde våra två mottagningsveckor så jävla grymma som de blev!

Sist men inte minst så skulle jag speciellt vilja tacka de fyra mupparna som stod ut med mig under året!

Anton: Den oväntade medlemmen i välcom, jag ska inte ljuga men jag var skeptisk till att böra med, men det fick jag fan äta upp! Du gjorde ett fantastiskt bra jobb som fadderansvarig. Du tog alla skit uppgifter utan att klaga, det vara ingen av oss andra som skulle kunnat sätta oss och lära sig movie maker någorlunda bra så att med den lösa högen klipp vi hade kunnat göra reccefilmen så bra”den blev.

Maja: En riktig lagspelare! Satt alltid ”lagets” bästa framför sitt eget bästa och jobbade som fan, hon är den enda anledningen som vi höll ihop fram till mottagnigen. Hon är även
definitivt välcoms ”handyman” med de magnifika mantlarna och busenkla lösningar på alla problem. Även mycket av en välbehövlig jordande faktor under våra möten.

Arvid: Alltid sen, kan inte svara på mail, spårar varenda möte & snackar alldeles för mycket. Men kan man göra något annat en att älska den där jäveln! Alltid glad, alltid positiv, alltid med ett leende. kan definitivt säga att en av anledningarna till att man hade orken att sitta timme fem på mötet. Men jag visste redan från start att det var inte var på förarbetet du skulle glänsa utan när vi står där på scen framför 160 förväntansfulla reccar och faddrar, det var där du briljerade som mest.

Cicci: Asså finns ingen annan jag velat haft som vice! Man behövde aldrig känna sig orolig. När det kom till pengar fronten visste man att Cicci löste det. Hade vi ingen media ansvarig, det är lugnt Cicci fixar.

Tack och hej, Leverpastej !!

Gör er redo för en magnifik mottagning 2018!

22/11/2017

Välcom 2017 önskar er stort lycka till! Hörs inom kort! ❤️

15/11/2017

Halli hallå allihopa!
Recceansvarig aka Harriet här!
Nu är det dags att tillsätta en ny person som ska skydda de rädda reccarna. Det är också det som är huvudfokus när man har posten recceansvarig. Utöver reccarna ansvarar man också för fejkreccarna, deras karaktärer och deras avslöjande. Man ansvarar också för första hjälpen och säkerhet!

Sök sök sök!
Ta chansen att färga håret i en crazy färg och ha the time of your life!

14/11/2017

Postbeskrivning:

Hej hopp i lingonskogen! Är det party?
Ja jag vet det är på tiden, jag ska byta tillbaka till mitt vanliga namn... snart. Men nu ska vi fokusera på rätt sak. Jag hade posten som festansvarig i Väl-Com och tänkte skruva i kunskapens lampa och sprida lite ljus över denna post för er. Som festansvarig är du ansvarig för fest. Otydligt? Okej låt mig utveckla. Innan, under och efter själva mottagningen håller Väl-Com i lite olika festligheter, sittningar mm. Ditt ansvar är att boka lokaler, planera mat, planera aktiviteter. Du ansvarar även över att ha kontakt, samarbeta och gå på möte med andra mottagningar när ni ska slå klackarna i taket tillsammans. Du utbildar dig och sköter ansökningen och ansvaret av alkoholserveringstillståndet. Detta innebär i sig att du leker saurons evigt vakande öga över avspärrningen på EBCs gräsmatta, varken magiska ringar eller alkoholhaltiga drycker får passera den! Du får även ta på dig rollen som Moses men istället för tio budord har du bara ett, ingen alkoholhets!

Enkelt! Inga problem! Det här fixar du!
Sök Väl-Com och ta över titeln som väktaren över sprudlande drycker, frälsaren av lustfyllda skratt, ta över posten som den nya festansvariga i Väl-Com 2018!
Skicka iväg ett mail till [email protected] och skriv fullständigt namn, vilken/vilka poster du söker (inga problem att söka flera) samt en motivering.

Har du några frågor? Maila mig :D
[email protected]

13/11/2017

Postbeskrivning:
Viceprojektledare tillika Ekonomiskt ansvarig 💸💰

Som ekonomiansvarig är du huvudansvariges andra hand. Du spelar en viktig roll i välcom då du bland annat är ansvarig för att fixa sponsorer. Sponsorer = 💰 = 🍺🍔🌭 för som ekonomiansvarig har du också hand om den fantastiska grillen! Du ansvarar för inköp och försäljning. Har du fler frågor angående rollen som ekonomiansvarig? Maila: [email protected]

Vill du söka till Välcom 2018?! Maila våran eminenta GB General: [email protected]

Hej hallå alla! Nu är det dags! Söket för att bli 2018 års välcom är nu öppet!man söker via att maila gbgeneralen@valcom...
30/10/2017

Hej hallå alla! Nu är det dags! Söket för att bli 2018 års välcom är nu öppet!

man söker via att maila [email protected] med sitt namn. vilken / vilka poster man söker, samt motivation.

De poster man kan söka är:

Huvudansvarig: Leder projektet samt gruppen

Viceprojektledare tillika ekonomiskt ansvarig: Har hand om ekonomin samt hjälper huvudansvarig att leda projektet

Fadderansvarig: Ansvarar för faddrarna, fadderutbildningarna och grupperna

Recceansvarig: Ansvarar för reccarnas välmående och fejkreccarna

Festansvarig: Ansvarar för sittningar och andra festligheter

Mediaansvarig: Ansvarar för postrar, reccebladet, mottagningsfilmen och andra foton.

söket stänger fredagen den 17/11

Kom igen och sök! Bland det bästa som går att göra! KBK!

07/10/2017

Godmorgon alla härliga reccar/faddrar/hangarounds! ⭐️ Idag är det dags för den spektakulära RECCEGASQUEN! ✨🎉 Vi i VälCom är taggade till tusen och hoppas att ni är det med! 👉🏻Vi vill påminna om att ta med id-kort, nationskort(mecenat), sångbok, penna och ditt bästa humör! 👈🏻 Förvaring av priser som delas ut under kvällen ansvarar man själv för efter mottagandet 😊 Tagga till nu så ses vi på Norrlands Nation, dörrarna öppnas 17:00! Tjingeling 💋🎉

05/10/2017

Hejsan hoppsan! Jag påminner en sista gång om att betala in fakturan till Reccegasquen! Har ni inte betalat tills imorgon så kommer vi inte kunna släppa en er! Puss på stjärta!

04/10/2017

Hallå allesammans! Vi vill bara påminna er om att betala fakturan för Reccegasquen. Betalningen måste vara inne senast fredag 6/10 annars får vi inte släppa in er och utan er lär det inte bli en rolig sittning! TAGGAAAAA

28/09/2017

Väldigt väldigt viktigt!
Det saknas fortfarande många servitörer till reccegasquen den 7/10! Ransaka er själva och prata med era vänner, ställ upp för våra reccar så att de kan få en fantastisk sittning! Anmäl dig till [email protected] för att servera, sista anmälningsdag är imorgon, fredag den 29/9. Gratis sexa (speciell minisittning) bjuds de som arbetat på = gratis mat och gratis släpp ingår 💃

26/09/2017

Hej svejs! Nu ska alla som anmält sig igår till reccegasquen fått sin faktura! Fakturan ska vara betald senast 6/10 :) Har du inte fått din faktura? Maila mig direkt på [email protected] PÖSS / Cicci

Adress

Norbyvägen 14
Uppsala
75244

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när GB-Mottagningen 2017 postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela