15/09/2025
💚 TACK till alla som deltog i lördagens steg-utmaning! 💚
Steg fortsätter fortfarande att trilla in, så vi ger det några dagar till innan vi publicerar den officiella steginsamlingen. Har du ännu inte skickat in dina steg? Gör det gärna – för alla steg räknas. 🙌
Det här började som en fysisk utmaning där några av oss tog på oss att gå 100 000 steg på ett dygn. Vi ville med vår smärta och trötthet synliggöra den psykiska smärta och utmaning som så många människor bär på varje dag.
Men snart blev det något större: nu är vi många som går tillsammans och visar att vi kan ta oss mycket längre tillsammans än vad någon av oss kan ensam. Även om du inte gick 100 000 steg så bidrar just dina steg till helheten – och det illustrerar något viktigt: när vi delar på bördan blir den lättare för varje individ.
📊 Enligt Su***de Zero:
Varje år tar omkring 1 500 personer sina liv i Sverige.
Det är fyra personer – varje dag.
Och bakom varje siffra finns familj, vänner, kollegor – vilket betyder att vi alla känner någon som antingen har haft suicidtankar eller mått så dåligt att de velat avsluta sitt liv.
Många som funderar på att avsluta sitt liv lider av en känsla av ensamhet – även om de har människor runt sig. Vi behöver spräcka den bubblan. Genom att gå tillsammans, räkna våra steg och sprida budskapet visar vi att ingen är ensam.
Så än en gång: tack! 🙏 Var stolt över din insats – oavsett om du gick 1 000 steg, 10 000 steg eller 100 000 steg. Den aktiva handlingen att skicka in dina steg är i sig en stark symbol för gemenskap.
Insamlingen vi har uppe tillhör oss alla som gått och räknat steg. Sprid den gärna så att Su***de Zero kan fortsätta nå ut, sprida kunskap och arbeta för sin viktiga nollvision.
💬 Våga fråga dina nära hur de mår. Våga berätta för någon om du själv mår dåligt. Och känn stolthet över att du varit en del av något som gör skillnad – ett steg i taget.
👉Skicka in dina steg här: https://forms.gle/DNbtdMnRXJR5PreK7
Här är några få av jättemånga bilder vi fått in från de som hitills skickat in sina steg