Tillsammans tar vi stegen för Livet

Tillsammans tar vi stegen för Livet Var med och räkna steg, sprid medvetenhet och bidra till insamlingen

💪100 000 steg mot psykisk ohälsa!💪

Den 13:e september 2025 är det dags, vi snörar åter igen på oss skorna för att anta utmaningen 100 000 steg på 24 timmar i förmån för Suicide Zero.

💚 TACK till alla som deltog i lördagens steg-utmaning! 💚Steg fortsätter fortfarande att trilla in, så vi ger det några d...
15/09/2025

💚 TACK till alla som deltog i lördagens steg-utmaning! 💚

Steg fortsätter fortfarande att trilla in, så vi ger det några dagar till innan vi publicerar den officiella steginsamlingen. Har du ännu inte skickat in dina steg? Gör det gärna – för alla steg räknas. 🙌

Det här började som en fysisk utmaning där några av oss tog på oss att gå 100 000 steg på ett dygn. Vi ville med vår smärta och trötthet synliggöra den psykiska smärta och utmaning som så många människor bär på varje dag.

Men snart blev det något större: nu är vi många som går tillsammans och visar att vi kan ta oss mycket längre tillsammans än vad någon av oss kan ensam. Även om du inte gick 100 000 steg så bidrar just dina steg till helheten – och det illustrerar något viktigt: när vi delar på bördan blir den lättare för varje individ.

📊 Enligt Su***de Zero:

Varje år tar omkring 1 500 personer sina liv i Sverige.

Det är fyra personer – varje dag.

Och bakom varje siffra finns familj, vänner, kollegor – vilket betyder att vi alla känner någon som antingen har haft suicidtankar eller mått så dåligt att de velat avsluta sitt liv.

Många som funderar på att avsluta sitt liv lider av en känsla av ensamhet – även om de har människor runt sig. Vi behöver spräcka den bubblan. Genom att gå tillsammans, räkna våra steg och sprida budskapet visar vi att ingen är ensam.

Så än en gång: tack! 🙏 Var stolt över din insats – oavsett om du gick 1 000 steg, 10 000 steg eller 100 000 steg. Den aktiva handlingen att skicka in dina steg är i sig en stark symbol för gemenskap.

Insamlingen vi har uppe tillhör oss alla som gått och räknat steg. Sprid den gärna så att Su***de Zero kan fortsätta nå ut, sprida kunskap och arbeta för sin viktiga nollvision.

💬 Våga fråga dina nära hur de mår. Våga berätta för någon om du själv mår dåligt. Och känn stolthet över att du varit en del av något som gör skillnad – ett steg i taget.

👉Skicka in dina steg här: https://forms.gle/DNbtdMnRXJR5PreK7

Här är några få av jättemånga bilder vi fått in från de som hitills skickat in sina steg

🌟 NU ÄR DET DAGS! UTMANINGEN 2025 🌟Lördagen den 13 september tar vi återigen stegen tillsammans – för livet, för gemensk...
01/09/2025

🌟 NU ÄR DET DAGS! UTMANINGEN 2025 🌟

Lördagen den 13 september tar vi återigen stegen tillsammans – för livet, för gemenskapen och för att bryta tystnaden kring psykisk ohälsa. 💚

Tillsammans utmanar vi oss själva att gå 100 000 steg på 24 timmar till förmån för Su***de Zero🙌

👉 Så här kan du vara med:
✔️ Häng på hela vägen och sikta mot 100 000 steg – på plats i Umeå runt Nydalasjön eller på distans (anmäl dig i länken nedan)
✔️ Sätt ditt eget mål – välj en nivå som känns rimlig för dig, vare sig det är 10 000, 30 000 eller fler steg.
✔️ Ta vardagsstegen – även de till brevlådan, på fikarasten eller runt kvarteret gör skillnad!

I slutet av dagen rapporterar du dina steg i vårt Google Form (en skärmdump från mobilen eller en bild på stegräknaren räcker). Alla steg räknas in i vårt gemensamma mål! (Se länk nedan)

💡 Förra året samlade vi över 2 miljoner steg – i år siktar vi på att dubbla det!

📍 I Umeå startar vi kl. 03.00 från Nydala Strand. Vi går i Su***de Zero-tröjor, medsols runt sjön – vill du hitta oss, gå motsols så möts vi! Anmäl dig i länken nedan så får du ett mail närmare med mer information med bra förberedelser och tips vad man kan tänka på!

👉 Anmäl dig till 100 000 steg utamningen eller sätt ditt egna mål: https://forms.gle/9anTukYecUnJsdMy5
👉 Rapportera dina steg här: https://forms.gle/uJ2GDwRJjp6G8x4x7
👉 Dela insamlingen här: https://egeninsamling.suicidezero.se/en/fundraisers/tillsammans-tar-vi-stegen-for-livet

Varför gör vi detta?
För att psykisk ohälsa berör oss alla. För att bryta tystnaden, minska ensamheten och skapa en kultur där det är okej att prata om smärta, hopplöshet och sårbarhet. För att visa att varje steg räknas – både för vår egen hälsa och för att fler ska orka leva vidare.

💚 Snöra på dig skorna, sätt igång stegräknaren och var med du också – oavsett om du siktar på 5 000, 50 000 eller 100 000 steg. Vi ses i stegen!
***deZero

Adress

Nydalasjön
Umeå
90653

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Tillsammans tar vi stegen för Livet postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela