Nya Blomsterhandeln, Skänninge

Nya Blomsterhandeln, Skänninge Nya Blomsterhandeln

Mail: [email protected]

Hallå alla, Iris här.Anneli: Nu du Iris är det fullt ös inför skolavslutning och studenten.Iris: ja verkligen, här är de...
12/06/2026

Hallå alla, Iris här.
Anneli: Nu du Iris är det fullt ös inför skolavslutning och studenten.
Iris: ja verkligen, här är det full "packnitering" av rosor. Men varför "hängs" man dit "sånadäringa" blåa o gula band🤔?
Anneli: Det är ju för att man ska kunna hänga rosen om halsen på barnen.
Anledning till att man sätter plast om och tejpar upp bandet är ju för att inte kläderna ska bli förstörda eller det blå/gula bandet färgar av sig.
Iris: Det var "suplersmart" ju.
Anneli: Ja visst är det Iris😊
Iris: "koms" du ihåg din "skolavsnutning"🤔
Anneli: Ja det är klart jag kommer ihåg mina skolavslutningar, varför undrar du det Iris?
Iris: Jo jag "menas" du är ju sååååå,
"jättle, jättle, jättle, jättle" gammal så jag "troddes" nog att du inte "koms" ihåg det.
Anneli: Hahaha🤣🤣 Tack för den Iris, hur gammal tror du att jag är egentligen?
Iris: Ja du är väl en "sånadäringa" 120 år skulle jag tro.
Anneli: MEN IRIS😡 riktigt Sååååå gammal är jag inte. Jag skulle inte ens leva om jag var så gammal.
Iris: Oj då🙄🫣 förlåt, men du är väl "jättle" gammal eller?
Anneli: Nää jag är inte så gammal fyllde precis 64 År.
Iris: Ups 🫣🙄
Men nu vi önskar alla barn ett skönt sommarlov🌞😎
Nospussar från Iris🐶

Nu är det uppladdat för skolavslutning och Student imorgon och fredag.Vi Öppnar kl: 7.30 både Torsdag och Fredag.Välkomm...
10/06/2026

Nu är det uppladdat för skolavslutning och Student imorgon och fredag.
Vi Öppnar kl: 7.30 både Torsdag och Fredag.
Välkommen!

Lite bilder från butiken.Nu laddar vi upp inför skolavslutning och Student.Vi Öppnar kl: 7.30 både Torsdag och Fredag.Vä...
09/06/2026

Lite bilder från butiken.
Nu laddar vi upp inför skolavslutning och Student.
Vi Öppnar kl: 7.30
både Torsdag och Fredag.
Välkommen!

Hallå alla, Iris här.Carro: Nu är det helg igen Iris och imorgon är det ju Sveriges nationaldag🇸🇪Iris: Vad är en "natron...
05/06/2026

Hallå alla, Iris här.
Carro: Nu är det helg igen Iris och imorgon är det ju Sveriges nationaldag🇸🇪
Iris: Vad är en "natronaldag"?🤔
Carro: Det betyder att det är Sveriges egna dag🇸🇪
Iris: Vad är "Svejre"?🤔 du får ju "pratas" så jag "fattlar"😡
Carro: Ha ha ha🤣🤣 Men Iris Sverige heter ju landet vi bor i.
Iris: Jaha, det kan väl inte jag "vetas"
Carro: Nää det är ju inte så lätt, men nu vet du ju det😊
Iris: Ja nu "vets" jag.
Men varför ska allting "has" en egen dag?🤔
Jag menar "mammingarna" och "pappingarna" har en egen dag, och en massa kakor "has" egna dagar?🤔
Carro: Ja du Iris, det var en bra fråga🤔
Jag vet faktiskt inte riktigt, vi gillar väl att fira saker helt enkelt😊
Allt blir ju lite roligare om man har saker att fira, eller hur Iris?
Iris: Ja det är ju sant😃
Carro: Vad ska du hitta på i helgen då Iris?
Iris: Jag ska "firas" ordentligt😃
Carro: Det gör du rätt i😊
Iris: Hoppas ni "fås" en fin helg och att ni "firas" ordentligt på "Svejres" 🇸🇪 egen dag🥳
Nospussar från Iris🐶

Här kommer lite bilder från butiken.Vi har Fått hem superfina Hortensia och laddat upp med fina Pelargoner och lavendel....
02/06/2026

Här kommer lite bilder från butiken.
Vi har Fått hem superfina Hortensia och laddat upp med fina Pelargoner och lavendel. Visst är det väl en helt underbar cerise färg på Kalanchoe.
Välkommen in till oss😊

Ni har väl inte missat att ni kan komma in till oss och köpa nåt härligt att läsa till sommaren och samtidigt göra en go...
31/05/2026

Ni har väl inte missat att ni kan komma in till oss och köpa nåt härligt att läsa till sommaren och samtidigt göra en god gärning.
Man väljer en bok och Scannar sedan QR koden. Swisha minst 20:- pengarna går oavkortat till "slättens katthjälp" och stödjer det fantastiska arbetet dom gör. Välkommen in till oss😊

Hallå alla, Iris här.Anneli: Vilken tur att du kunde komma o hjälpa mig idag Iris.Iris: ja visst "vars" det😊Anneli: Ja d...
29/05/2026

Hallå alla, Iris här.
Anneli: Vilken tur att du kunde komma o hjälpa mig idag Iris.
Iris: ja visst "vars" det😊
Anneli: Ja det är mycket att göra nu inför morsdag.
Iris: Vad är egentligen en "sånadäringa" Morsdag för nåt och varför har den "fåtts" en egen dag?
Anneli: Det är ju alla Mammors dag Iris, man firar ju alla mammor.
Iris: Då ska väl jag "oxlå" firas, jag är ju mamma till "Valpingarna"🤔
Anneli: Ja det är ju sant, du är ju oxå en mamma Iris😃
Iris: Men varför heter det inte "mammingarnas dag"🤔
Anneli: Det har alltid hetat Mors dag, förr så sa man nog nästa alltid mor.
Men nu för tiden säger ju dom flesta mamma.
Anneli: Kan du sätta dig där och posera Iris bredvid den fina Hortensian du hjälp till att dekorera.
Iris: Posi.....vadå🤔 vad är det jag ska "göras"
Anneli: Ha ha ha... Bara sitt där o se sådär söt ut som bara du kan Iris😃
Iris: Pffff.... söt kan du "varas" själv.
Anneli: Åh Man tackar Iris😃 Har du fixat nåt o ge till matte då?
Iris:Japp jag har "lagts" undan ett "extla" fint ben.
Anneli: Då blir hon jätteglad Iris😊
Iris: Såklart.
Ha en fin helg😃
Nospussar från Iris🐶

Nu har vi börjat ladda upp inför Mors dag på söndag.Välkommen in till oss😊
27/05/2026

Nu har vi börjat ladda upp inför Mors dag på söndag.
Välkommen in till oss😊

Här kommer lite bilder från butiken.Denna vecka har vi extraöppet på söndag som är morsdag.Kl: 10 - 12vi laddat upp med ...
26/05/2026

Här kommer lite bilder från butiken.
Denna vecka har vi extraöppet på söndag som är morsdag.
Kl: 10 - 12
vi laddat upp med mycket fint under veckan så
Välkommen in till oss😊

Hallå alla, Iris här.Iris: Matte ska vi "gås" till jobbet imorgon?Matte: Nää, tyvärr inte Iris, vi får vara hemma ett ta...
22/05/2026

Hallå alla, Iris här.
Iris: Matte ska vi "gås" till jobbet imorgon?
Matte: Nää, tyvärr inte Iris, vi får vara hemma ett tag till. Först måste det läka.
Iris: Vadå "bräka" du är väl inget får heller🐑🤔
Matte: hahaha🤣 jag vet inte det ja Iris.
BÄÄÄÄÄÄ, BÄÄÄÄÄÄ, BÄÄÄÄÄ.
Iris: Men sluta matte😱😱 du kan ju inte gå omkring o "Bräkas".
Matte: Vadå Iris det kan jag väl, BÄÄÄÄÄ, BÄÄÄÄ, BÄÄÄÄÄ.
Iris: Du är ju pinsam Matte🫣🫣
Bara du inte "hålls" på så när vi är ute ibland andra "mänliskor"
Matte: Ha ha ha🤣🤣 Det kan jag inte lova Iris😜😜
Iris: Nää du "kans" väl inte det, jag kommer ju att få "skämnas" ihjäl😱😱
Matte: Men jag ska försöka låta bli😃
Iris: Bäst för dig det matte.
Men vad ska vi "göras" då matte??
Jag är såååå "utningstråkad"
Matte: Ja idag är det ju sol🌞 o härligt ute.
Du kan ju gå ut o lägga dig o sola på balkongen. Så blir du riktigt brun o fin😃
Iris: Men matte, jag "kans" väl inte bli brun🙄
Jag har ju vit "präls" det är ju bara ni "mänliskor" som kan bli Bruna.
Matte: ja du har ju helt rätt Iris men lägg dig o njut i solen ändå🌞
Trevlig Helg på er.
Nospussar från Iris🐶

Adress

Skänninge

Öppettider

Måndag 10:00 - 18:00
Tisdag 10:00 - 18:00
Onsdag 10:00 - 18:00
Torsdag 10:00 - 18:00
Fredag 10:00 - 18:00
Lördag 09:00 - 13:00

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Nya Blomsterhandeln, Skänninge postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Nya Blomsterhandeln, Skänninge:

Dela

Typ