13/11/2019
Jag har både läst och hört en del dom sista dagarna och vet också att många tycker att det vi gör är spill av tid och kraft och jag kan nästan frestas till att säga jag håller helt med. MEN icke nicke inte än och jag har försökt förmå svensson att lyfta på feta r*va från soffan men det verkar inte bättre än att dom flesta verkar ha växt fast i soffan och jag har lagt ner det .. upp igen o ner igen osv osv osv men det ligger enormt långt ifrån mig att slänga in handduken det finns liksom inte i min natur och jag vägrar släppa taget i alla fall under resterande del av 2019. Vi var inte tusentals men vi var hundratals och under dessa två, tre timmar fick jag en bra känsla som faktiskt tom växte och blev kraftigare. Det har lagts upp ett antal evenemang sen Per Sonne Hansen startade Gula västar Sverige 8 december förra året och dom allra flesta gånger har det också bara känts svart, svart och becksvart ärligt talat men i kväll växte det fram en känsla som faktiskt kändes ljus och lätt och det berodde på att stämningen bland oss alla blev bara bättre och starkare hela tiden och det var nog till antalet pers flera icke svenska , många hade bott här hela livet andra bara 1-5 år kanske och det jag gillade var att samspelet mellan utländska och svenskarna den blev bättre och bättre och för första gången tror jag under dom 26 år jag bott i Malmö kändes det värmare, vänligare nästan familjärt som att "nu står vi bakom varandra och håller ihop hela vägen" och det har jag aldrig varit med om och det var häftigt. Det gav både mig och Maher Turkie och No Crimes gänget tror jag en hel del välförtjänt hopp faktiskt och det behövde vi kan jag lova. Alltså man bygger inte en stad på några veckor men jag ser redan fram emot när vi gör detta nästa gång ärligt talat, och jag gick och pratade med en hel del under tiden och efteråt även med flera poliser och det kändes som vi alla båda allmänheten och ordningsmakten förstod och var beredda på fortsätta och det kändes tom att många faktiskt gillade det som hände och det gjorde mig rent ut sagt assglad men det gav mig framförallt en tro på att så länge vi håller ihop så kommer det bli bättre och bättre men som sagt Rom byggdes inte på en dag så det kommer ta tid. Men helheten, intrycket och känslan den låg enbart på +sidan, det kändes lätt och positivt. Tänkte bara skriva några rader och det blev en halv roman som vanligt. Jag har full förståelse för alla kommentarer från er som att "tror du på tomten också" blir det pizza "osv osv osv det har jag men jag vill ändå be er om en sak, döm inte ut oss riktigt än ok please. Blir faktiskt jävligt förbannad när folk säger" ni tror väl för fan inte på att detta ändrar nånting " o bla bla bla, nej det kan jag självklart inte lova men jag kan lova er en sak åtminstone att så länge man bara sitter hemma på sin feta r*v och gnäller över det ena och det andra ja det hjälper i alla fall inte ett jävla dugg, så ge oss en chans 😉🙏
Så ett stort tack till alla ni fina människor som kom och ställde upp för Malmö i kväll och vi ses snart igen 🙏❤️