Landet, gastronomi & agrikultur

Landet, gastronomi & agrikultur Stadsnära, giftfri odling, gårdsbutik, vegetarisk catering, trädgårdsdesign/anläggning
Karlskrona

Jag vet att det finns en hel del musikälskare bland våra följare. Vet ni, på lördag om en vecka kommer   till   . Ett ot...
06/06/2026

Jag vet att det finns en hel del musikälskare bland våra följare. Vet ni, på lördag om en vecka kommer till . Ett otroligt band som bara måste upplevas live. Som om inte det vore nog så spelar ”Mille Metlid Band” efterfestmusik och under picknicken så spelar Martin Hasselgren för er i äppelodlingen. Inträde för hela kvällen 295:- Köp biljetter på Nortic.se, där kan en även lägga till picknick och få en superfin picknickkasse när man kommer. Bra va?

Hoppas vi ses där

LANDET-FRIENDS !Börjar ni bli sugna på konsert, mat, finfin dryck och härligt häng mitt ute i spenaten ?Jag är bland myc...
16/04/2026

LANDET-FRIENDS !
Börjar ni bli sugna på konsert, mat, finfin dryck och härligt häng mitt ute i spenaten ?
Jag är bland mycket annat rock-vaktis på fina Karlskrona Musteri. Vi är en ekologisk äppelgård i Ramdala som tillverkar must, hantverksläsk, POMSI Cider och gör en mängd olika event. Vi bedriver även ekolantbruk av grönsaker. Nu drar konsertåret igång för oss fredagen den 24/4 Med fantastiska Echoes & Rhymes. Flera konserter ligger ute under Karlskrona Musteris sida på Nortic.se och flera konserter tillkommer. Välkomna att kika inom Nortic, eller www.karlskronamusteri.se

Hejhej

Hej i sommaren!Många har undrat om evenemang i sommaren- och vi har skruvat på oss lite, och varit hala som ålar :)Anled...
11/07/2025

Hej i sommaren!
Många har undrat om evenemang i sommaren- och vi har skruvat på oss lite, och varit hala som ålar :)
Anledningen hann BLT och Sydöstran ut med innan oss. Jag har anslutit mig till gänget på och stökar med en liknande verksamhet som vi drivit hemma i Nättraby. Vi (Jag,, Kalle & Märta) insåg att mat, ekojordbruk, musik och dryck (gärna i kombination) är det roligaste som finns, och att vi kunde göra det på Musteriet med helt andra möjligheter än hemma i villaområdet. Och lite mer på helårsbasis då jag övriga året bland annat arbetar med att produktutveckla dryck på musteriet.

Vi har byggt ett superfint kök/restaurang, samt är i sluttampen med vår konsertlokal/scen. Vi kommer till en början ha stället öppet endast på eventbasis, när hittar ni under fliken Musteriet Live på vår hemsida www.karlskronamusteri.se
Biljetter finns på www.nortic.se

Men bliré inget mera i Nättraby då? Jo för farao, men kanske inte på ett tag då fullt fokus och massvis med arbete har lagts på att färdigställa Musteriets satsning som ni inte bara får missa.
Men, vi hittar på nått kul här hemma när vi landat lite i det nya, ok ?

Ifall jag reinkarneras till något slags djur efter detta livet så skulle det kunna bli en linslus, alternativ en mallgro...
15/10/2024

Ifall jag reinkarneras till något slags djur efter detta livet så skulle det kunna bli en linslus, alternativ en mallgroda.
Tidningen hängde med mig en dag i somras och resultatet finns nu på pränt. Håll tillgodo med dessa avfotade tidningsbilder, eller köp en tidning så att det rent av går att urskilja vad det står i detta inlägg 😂
Kram Landet-lovers 💚

Hjälp oss käka upp lite frukt!Parkvägen 10, Nättraby 😘
24/09/2024

Hjälp oss käka upp lite frukt!
Parkvägen 10, Nättraby 😘

Kära LANDET, jag har tagit dig lite för givet en stund pga tidsbrist & andra prioriteringar. En och annan sensommarkonse...
21/09/2024

Kära LANDET, jag har tagit dig lite för givet en stund pga tidsbrist & andra prioriteringar.
En och annan sensommarkonsert, och att kanske äntligen våga sätta pizza på menyn till en fullsatt uteservering spar jag till en annan gång.
Men rätt som det är så kommer vi tillbaka och lagar mat, spelar musik & stökar en skvätt igen.
Verkligen verkligen tack alla som besökt oss, levererat otrolig dryck, spelat musik och hjälpt till i sommar ❤️

Hej. 14-15 september är det återigen dags för Gårdsbutiksrundan. Vi hade tänkt hitta på något kul här hemma under den he...
30/08/2024

Hej.
14-15 september är det återigen dags för Gårdsbutiksrundan.
Vi hade tänkt hitta på något kul här hemma under den helgen som vi brukar. Men kan tyvärr inte i år pga andra åtaganden.

Ta gärna en tur till de andra småskaliga, fantastiska ställena så ses vi en annan gång.

Hejhej

7/8 släpar Nättrabypöjken Adam David Englund hit sitt eminenta band och spelar för oss. Kanske för dig också?  Semestern...
29/07/2024

7/8 släpar Nättrabypöjken Adam David Englund hit sitt eminenta band och spelar för oss. Kanske för dig också?

Semestern för min del är då slut, men långt ifrån sommaren så vi kör ändå :)
Dock så kommer vi varken hinna med bordsbeställningar/placeringar, en massa olika rätter eller annat sådant jag roat mig med när våra sommarnattugglor till barn har behagat somna på kvällarna.

Däremot, inspirerad av den skånska luften jag för tillfället befinner mig i, så gör vi om hela skiten till en snabbmatsrestaurang för en kväll 😂 Dock förbaskat bra snabbmatsrestaurang. Tänk tex livets falafel, gjord på bra råvaror med en stor nypa omsorg. Och fika, kaffe, vin, bra läsker & öl. Fler rätter tillkommer.

120 spänn i dörren till orkestern, sedan beställer ni mat/fika och dryck om ni vill, och så fyller vi på tills borden och stolarna (och kanske maten) tar slut.
Det blir läskigt att se vad som händer, men riktigt kul :)
Alltså ingen bordsbokning, välkomna från kl 17:00, Bandet kör live från ca kl 19:00. 🎂

Adams musik hittar ni på diverse streamingtjänster.

WILDIE LIVE 25 JULI 🎶 Jag har precis lyckats placera ut ett väldigt fullsatt LANDET, och är nästan överdrivet taggad inf...
24/07/2024

WILDIE LIVE 25 JULI 🎶

Jag har precis lyckats placera ut ett väldigt fullsatt LANDET, och är nästan överdrivet taggad inför imorgon.
Tänk på att det är endast de matgäster som FULLFÖLJT sin betalning och fått bekräftelse på det som har bord till middag imorgon (om jag inte avtalat betalning på plats) Det räcker alltså inte med en inledande intresseanmälan utan ytterligare mailkorrespondens och betalning.
Men misströsta ej! Jag har hittat ett gäng bordlösa stolar, så vill du se konserten, kanske dricka något av vårt finfina dryckessortiment så går det bra att lösa en konsertentre i kassan för 100kr så långt stolarna räcker 🎂

Vi serverar buffé mellan 17:00-18:30 eller tills ni ätit klart. Ni har bordsplaceringar på borden. Förra torsdagen hängde alla på låset och det vart lite dryckes-kö. Kom en ”konstig tid” vet ja, tex 17:43 så kanske du bara kan glida in :)

Buss nr 5 går från och till stan 3-4 gånger i timmen med 3 minuters promenad hit från busshållplatsen.

Varmt Välkomna ❤️

Hej i sommaren.  Nu har det börjat boka på ordentligt inför konserten på torsdag, kul 🎶 Tänk på att ifall ni bara skicka...
14/07/2024

Hej i sommaren.

Nu har det börjat boka på ordentligt inför konserten på torsdag, kul 🎶 Tänk på att ifall ni bara skickat ett inledande mail att ni önskar biljetter, och sedan inte förbetalt så gäller detta inte som en bokning. Det går fint att maila och be att få betala på plats, eller följa Swish-instruktionen ni fått i vändande mail. Annars plockas preliminärbokningen bort efter ett par dagar. Maila gärna igen eller förbetalda så att jag vet att ni kommer.

En annan grej, det är många som frågat hur jag har byggt orangeriet, och med vilka fönster.
Jag råkar ha ett helt gäng med samma järnfönster jag byggt med som antingen kan muras in, eller byggas in med trä.
Det är lite jobb att få dom rena, och vissa behöver nya glas men dom är helt gratis, och dom som tar alla (15-20st om jag minns rätt) har företräde. Dom är också tunga så ta med bärhjälp:) Maila [email protected] ifall ni är intresserade.

Adress

Parkvägen 10 Nättraby
Karlskrona

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Landet, gastronomi & agrikultur postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Landet, gastronomi & agrikultur:

Dela