Litet Kök - Holsbybrunn

Litet Kök - Holsbybrunn Catering, middagar och lättare luncher för take away, tillagat från grunden i vårat lilla kök.

𝐹𝑜̈𝑟𝑒𝑡𝑎𝑔𝑠𝑐𝑎𝑡𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝘮𝘦𝘥 𝘓𝘪𝘵𝘦𝘵 𝘒𝘰̈𝘬Vi vänder oss till både företag och privatkunder. Under åren har vi leverarat mat till l...
25/05/2026

𝐹𝑜̈𝑟𝑒𝑡𝑎𝑔𝑠𝑐𝑎𝑡𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝘮𝘦𝘥 𝘓𝘪𝘵𝘦𝘵 𝘒𝘰̈𝘬

Vi vänder oss till både företag och privatkunder. Under åren har vi leverarat mat till luncher, större event och Andreas har till och med varit i Stockholm på mässa och serverat snittar åt ett företag.

Vi skapar mat för alla tillfällen och är alltid lyhörd över vad kunden önskar.

𝐇𝐨𝐬 𝐨𝐬𝐬 𝐞𝐫𝐛𝐣𝐮𝐝𝐞𝐫 𝐯𝐢:
→ Rustik och vällagad mat från grunden med bra råvaror.
→ Lika stort fokus på kött som på vegetariska rätter.
→ Välj en meny eller låt oss skapa en efter era önskemål.
→ Buffé eller trerätters – med möjlighet till bordsservering.
→ Miljötänk med minimalt användande av plast och engångsartiklar.
→ Vid buffécatering levereras den mesta maten i glasformar.
→ Vi gör alltid det lilla extra.

På vår hemsida hittar ni information om oss, vår mat, våra menyer.
www.litetkok.se

Till sist en recension från Daniel:
““Litet Kök, med stort hjärta. Har anlitat Litet kök och Andreas under många år och flertalet tillfällen. För mindre bjudningar, buffé, större fester, "rent a chef" och företagsevent. Är ödmjuk, lyhörd och levererar med hög kvalitet” -Daniel Sigfridsson

Ha en fin dag

Andreas & Jessica

Några taggar>>>

23/05/2026
22/05/2026

FÖRETAGSCATERING
𝑃𝑖𝑧𝑧𝑎, 𝑃𝑎𝑠𝑡𝑎 𝑜𝑐ℎ 𝐸𝑙𝑑

Igår var Andreas iväg på ett roligt uppdrag hos gänget på ”VPP-system” för att bjuda på rykande pizza och god pastasallad.
Hemligheten bakom en riktigt bra pizza handlar mycket om tålamod. Med en deg som fått jäsa i två dygn och en tomatsås som stått och puttrat länge på spisen blir det bra.
När den vedeldade ugnen väl var uppe i runt 400 grader gick det undan; pizzorna gräddades på bara nån minut och gästerna kunde njuta av nybakade slices under eftermiddagen.
Det gick undan vid ugnen, så vi är otroligt glada att Caroline på var snabb med kameran och fångade det hela på film.
Andreas & Jessica

Några taggar>>>

22/05/2026

FÖRETAGSCATERING
𝑃𝑖𝑧𝑧𝑎, 𝑃𝑎𝑠𝑡𝑎 𝑜𝑐ℎ 𝐸𝑙𝑑

Igår var Andreas iväg på ett roligt uppdrag hos gänget på "VPP-system" för att bjuda på rykande pizza och god pastasallad.

Hemligheten bakom en riktigt bra pizza handlar mycket om tålamod. Med en deg som fått jäsa i två dygn och en tomatsås som stått och puttrat länge på spisen blir det bra.
När den vedeldade ugnen väl var uppe i runt 400 grader gick det undan; pizzorna gräddades på bara nån minut och gästerna kunde njuta av nybakade slices under eftermiddagen.

Det gick undan vid ugnen, så vi är otroligt glada att Caroline på VPP System var snabb med kameran och fångade det hela på film.

Andreas & Jessica

Några taggar>>>
VPP System

Härlig bröllopscatering på Bjädersjö Säteri igår! 💍FÖRRÄTT: Rödbetstartar med ostcrème och tillbehör.VARMRÄTT: Ryggbiff ...
17/05/2026

Härlig bröllopscatering på Bjädersjö Säteri igår! 💍

FÖRRÄTT: Rödbetstartar med ostcrème och tillbehör.

VARMRÄTT: Ryggbiff med krämig potatisgratäng, grönpepparsås, rostade morötter med sesamfrön och haricots verts.

DESSERT: Småländsk Ostkaka med grädde och bär.

Som alltid känns det lite extra speciellt att servera mat på bröllop, och igår var inget undantag.

Tack Oskar, Ellen, Agnes, Per och Nova för all hjälp under kvällen med att lägga upp maten och servera den. Ni var alla helt fantastiska och det känns underbart med ett sådant dream team!

Nu landar vi båda två i soffan med vår son Elliott för att kika på hur det gick i Eurovision igår.

Ha en fin söndag!

Andreas & Jessica

Det ska bli härligt att leverera Litet Köks cateringar i denna lilla pärla. Idag fick den ut och åka till Korsberga där ...
28/04/2026

Det ska bli härligt att leverera Litet Köks cateringar i denna lilla pärla. Idag fick den ut och åka till Korsberga där Andreas levererade catering idag.

Ha det gott!

Andreas & Jessica


www.litetkok.se

PROVSMAKNING FINFÖR BRÖLLOPSMIDDAG.𝑇𝑎𝑔𝑙𝑖𝑎𝑡𝑎, 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑜𝑐ℎ 𝑔𝑟𝑎̈𝑑𝑑𝑔𝑙𝑎𝑠𝑠När Litet Kök får förtroendet att laga maten till ...
15/03/2026

PROVSMAKNING FINFÖR BRÖLLOPSMIDDAG.
𝑇𝑎𝑔𝑙𝑖𝑎𝑡𝑎, 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑜𝑐ℎ 𝑔𝑟𝑎̈𝑑𝑑𝑔𝑙𝑎𝑠𝑠

När Litet Kök får förtroendet att laga maten till ett bröllop bjuder vi alltid in bröllopsparet till en provsmakning i god tid innan den stora dagen. Det är en mysig stund där paret får smaka på rätterna de funderar på, och där vi tillsammans pratar igenom meny, upplägg och detaljer inför den fantastiska kvällen som väntar.

För oss är det viktigt att maten inte bara är god utan att den ska kännas helt rätt för bröllopsparet. Smakerna, känslan och helheten ska vara som de vill.

Igår hade vi en sådan provsmakning inför ett bröllop i augusti. Paret har valt servering i family style, där maten kommer in på stora fat och brickor och gästerna runt bordet delar och tar för sig av det de själva vill ha. Ett varmt och härligt sätt att äta tillsammans.

Menyn kommer att bestå av bland annat marinerade kycklingspett, rostade grönsaker, örtyoghurtsås, hummus, rustika baguetter, rostad potatis och tagliata på dovhjort.

Till dessert blir det somrigt, nämligen vaniljglass med färska jordgubbar.

Andreas & Jessica

Några taggar>>>

PROVSMAKNING FINFÖR BRÖLLOPSMIDDAG.𝑇𝑎𝑔𝑙𝑖𝑎𝑡𝑎, 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑜𝑐ℎ 𝑔𝑟𝑎̈𝑑𝑑𝑔𝑙𝑎𝑠𝑠När Litet Kök får förtroendet att laga maten till ...
15/03/2026

PROVSMAKNING FINFÖR BRÖLLOPSMIDDAG.
𝑇𝑎𝑔𝑙𝑖𝑎𝑡𝑎, 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑜𝑐ℎ 𝑔𝑟𝑎̈𝑑𝑑𝑔𝑙𝑎𝑠𝑠

När Litet Kök får förtroendet att laga maten till ett bröllop bjuder vi alltid in bröllopsparet till en provsmakning i god tid innan den stora dagen. Det är en mysig stund där paret får smaka på rätterna de funderar på, och där vi tillsammans pratar igenom meny, upplägg och detaljer inför den fantastiska kvällen som väntar.

För oss är det viktigt att maten inte bara är god utan att den ska kännas helt rätt för bröllopsparet. Smakerna, känslan och helheten ska vara som de vill.

Igår hade vi en sådan provsmakning inför ett bröllop i augusti. Paret har valt servering i family style, där maten kommer in på stora fat och brickor och gästerna runt bordet delar och tar för sig av det de själva vill ha. Ett varmt och härligt sätt att äta tillsammans.

Menyn kommer att bestå av bland annat marinerade kycklingspett, rostade grönsaker, örtyoghurtsås, hummus, rustika baguetter, rostad potatis och tagliata på dovhjort.

Till dessert blir det somrigt, nämligen vaniljglass med färska jordgubbar.

Andreas & Jessica

Några taggar>>>

I höstas när vi firade 5 år hade vi en tävling där en av vinsterna var Rent-a-chef” och i lördags var det äntligen dags ...
09/03/2026

I höstas när vi firade 5 år hade vi en tävling där en av vinsterna var Rent-a-chef” och i lördags var det äntligen dags att leverera vinsten!
Andreas åkte hem till ett härligt sällskap på s*x personer och lagade en trerätters middag på plats i deras kök. En riktigt rolig grej för oss, och ett mysigt sätt att få njuta av restaurangkänsla hemma vid sitt eget bord.
Kvällens meny såg ut så här:
Förrätt
Rotsellerisoppa toppad med pumpafrön, serverad med en toast med krämig silverlöksstuvning.
Varmrätt
Dubbelmarinerad fläskfilé med smashad potatis och en smakrik pepparsås.
Dessert
Crème brûlée med smak av Earl Grey och vanilj.
En perfekt avslutning på middagen.
Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat och härlig stämning runt bordet. Stort tack för att vi fick komma hem till er och laga mat och ännu en gång grattis till vinsten!
Andreas & Jessica

Några taggar>>>

I höstas när vi firade 5 år hade vi en tävling där en av vinsterna var Rent-a-chef” och i lördags var det äntligen dags ...
09/03/2026

I höstas när vi firade 5 år hade vi en tävling där en av vinsterna var Rent-a-chef” och i lördags var det äntligen dags att leverera vinsten!

Andreas åkte hem till ett härligt sällskap på s*x personer och lagade en trerätters middag på plats i deras kök. En riktigt rolig grej för oss, och ett mysigt sätt att få njuta av restaurangkänsla hemma vid sitt eget bord.

Kvällens meny såg ut så här:

Förrätt
Rotsellerisoppa toppad med pumpafrön, serverad med en toast med krämig silverlöksstuvning.

Varmrätt
Dubbelmarinerad fläskfilé med smashad potatis och en smakrik pepparsås.

Dessert
Crème brûlée med smak av Earl Grey och vanilj.
En perfekt avslutning på middagen.

Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat och härlig stämning runt bordet. Stort tack för att vi fick komma hem till er och laga mat och ännu en gång grattis till vinsten!

Andreas & Jessica

Några taggar>>>

Adress

Studievägen 10
Holsbybrunn
57453

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Litet Kök - Holsbybrunn postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Litet Kök - Holsbybrunn:

Dela