07/12/2018
Når man både lever av og for dyr, får man til stadighet oppleve både oppturer og nedturer, gleder og sorger- vi får også oppleve dette med liv og død. Noen blir født, mens andre må vi ta farvel med! For en stund siden måtte vi ta den tunge avgjørelsen og la Vesla få slippe. En god alder, slitne bein og en minkende livsgnist var avgjørende!
Hester som kan brukes i alle sammenhenger, oppdrag, Kanefarter og tilstelninger uten og bli stresset eller mulig vekke fluktinnstinktet er ikke lett, og det tar årevis og utdanne disse.
Det er også derfor ett stort savn for oppdragskjøringen at Vesla er borte!
Varga, Vesla sin helsøster har i sommer hatt "mamma - permisjon", og er i skrivende stund ikke i fysisk god nok form til oppdragskjøring.
Grunnet dette kan vi desverre ikke ta på oss noe kjøring i jula!
Varga vil straks settes i trening igjen, slik at hun og Skumring forhåpentligvis vil være klare for kjøring i vinterferien!
Med ønske om en god og fredelig jul!