15/07/2021
Ja ende wel!
Ketels aan de Kade gaat dit jaar gewoon door op 6, 7 en 8 augustus. Helaas wel in een andere vorm dan we gewend zijn, als gevolg van de aanscherpingen van de corona maatregelen, die de overheid heeft ingevoerd.
We hebben namelijk besloten om dit jaar geen historische marckt te organiseren omdat de overheid geen live muziek, exposities en demo’s toestaat. Dit kan publiek trekken wat blijft staan en kijken en dan kan de 1,5 meter niet gewaarborgd worden. Aangezien een groot deel van de Marckt op zondag uit dergelijke activiteiten bestaat, hebben we tot onze grote teleurstelling moeten besluiten de Marckt niet door te laten gaan.
Wat gaat wel door? Nou, Ketels aan de Kade is dit jaar, drie dagen lang, een heuse historische openluchtherberg, op en rondom het Piet Heynsplein. Met muziek, kleine ambachten aan tafel, historische figuren, eten, drinken, een bierproeverij van Rotterdamsche bierbrouwers en historische kinderactiviteiten.
Let wel, in verband met de corona-richtlijnen is het Piet Heynsplein beperkt toegankelijk. Oftewel, er mogen maximaal honderd mensen tegelijkertijd op het plein zijn en het publiek moet zitten. Maar niet getreurd, als er even geen zitplaats is dan zijn er genoeg terrassen in de buurt waar je lekker van de zon en een drankje kunt genieten totdat er weer plek is op het plein.
Binnenkort maken we het complete programma van de openlucht herberg bekend. Tot dan, Kornuiten!