26/02/2021
DE MOOISTE BLOEMEN WORDEN ALS EERSTE GEPLUKT
Lieve klanten van Bloemenkraam 't Pleintje,
Met de grootst mogelijke pijn in ons hart berichten wij jullie dat mijn man, mijn vader, onze (schoon)zoon, mijn broer en onze vaste bloemenman gisteren is overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
Jean oftewel Jeanke, stond met zijn bloemenkraam op het Cannerplein (anno 1970) en was een begrip in Maastricht. Jeanke zat nooit verlegen om een praatje. Het was altijd gezellig in zijn buurt. Viervoeters stopten hun baasjes bij de kraam om een koekje uit Jeanke zijn handen te krijgen. Iedereen verliet de kraam met bloemen in zijn hand en een lach op zijn of haar gezicht.
Jeanke was altijd optimistisch. Zo was hij ondanks zijn corona infectie al weer plannen aan het maken om de bloemenveiling op te gaan om de buurt weer snel te kunnen voorzien van bloemen. Zijn grote passie!
Daar waar ieder weekend een vrolijke, fleurige en gezellige bloemenman stond, is nu een lege plek achtergebleven.
Wij gaan je enorm missen Jeanke.
Jouw overlijden is een gemis voor de straat, de buurt en heel Maastricht.
Bedankt voor alle jaren bloemen en vriendschap!
~ 26-04-1964
+ 25-02-2021
Correspondentieadres:
Familie Mommers
Geelgietersdreef 24
6216 RE MAASTRICHT