16/07/2024
Mensen, mensen..
Wat een feest hebben wij gehad afgelopen weekend! 🥳
We trapten donderdagmiddag af met Klún&Knoffelhakke, die een leuk stuk brachten met theater en muziek!
In de avond was er de Zingo; nog onbekend.. Maar zeer geslaagd! Met oude en nieuwe nummers die de r***e passeerden ‘lalde’ iedereen al snel mee! 🎤
We gingen de vrijdag met lawaai van start… De kinderen van obs de Wiksel vertrokken van school in een lange stoet met veel lawaai! 🔉
Na deze optocht waren we allemaal wakker en ging de ochtend pas echt van start. Groepen 1&2 deden op het terrein oud Hollande spellen en hadden maar liefst 2 springkussens tot hun beschikking!
De groepen 3 tot en met 8 gingen lasergamen in het bos afgewisseld met een 19 meter lange stormbaan! 🔫
Na afloop was er ‘Nico met z’n kliko’ die trucjes deed en wat probeerde mee te geven over recycling en zwerfafval. Naast leuk ook nog leerzaam! Uiteraard mogen we niet vergeten dat we hebben genoten van een heerlijk patatje met snackje 🍟
Vrijdagavond was er de Hollandse avond 🇳🇱 Met een verscheidenheid aan artiesten en maar liefst 4x een vertolking van het welbekende ‘Engelbewaarder’ zat de sfeer er goed in!! Het was zeer geslaagd 🥳
Op zaterdagochtend gingen we ‘fris&fruitig’ van start met de Alleskunner! Maar liefst 39 deelnemers durfden zich hieraan te wagen💪🏻 Na wat opstartproblemen waren we los en uiteindelijk is Houtigehage een Alleskunner rijker geworden! 👏🏻
En dan.. De klapper van het dorpsfeest; 4 uur fout met Qmusic 💃🏼🎶
Een bont verklede menigte verzamelde zich in de tent! Geweldig om te zien 🤩
Ook deze avond was zeer gezellig!!
Ook op zondag was er een ochtendprogramma.. Wederom fris&fruitg😂 DE BRUNCH! Altijd een gezellig samenzijn voor jong en oud. Lekker eten en kletsen over de gezellige avond ervoor..
Nieuw op de zondag was de bingo! Hiervoor bleven veel mensen ‘hangen’ na de brunch.. Wat geweldig!! 🥰
Na afloop van de bingo was er nog live muziek 🎵 Hierna was het zover.. Het dorpsfeest was toch echt ten einde….
Al met al kijken wij, als organisatie, terug op een mooi weekend! Korte nachten, lange dagen maar dat hebben we ervoor over! 👌🏻
Toch willen wij nog wel een kleine ‘sidenote’ onder de aandacht brengen…
Zaterdagavond is er, tot onze grote spijt, assistentie ingeroepen van politie en ambulance… Waar wij het natuurlijk liever anders hadden gezien, was het toch nodig. Nu is het zo dat er door de politie vragen zijn gesteld over onze vergunning, die uiteraard verleend was door de gemeente. Toch is het nu mogelijk dat wij, over 3 jaar, in een lastig parket komen wanneer wij wederom een vergunning aan moeten vragen. We hopen van ganser harte dat het ook dan weer zal lukken, maar dit is dus nog geen absolute zekerheid 😔