24/06/2019
מסלט רוזטה לרטבי רוזטה
היי חברים
אני רוצה לבשר לכם שאני מפסיקה לפתוח את רוזטה כמסעדה, אם בכלל אפשר לקרוא לה מסעדה. בשלוש שנים מאז שפתחתי את רוזטה אני מרגישה שאני מארחת אנשים בבית שלי, ובהתאם אפשר לומר ש- 99% מהאורחים הם כאלה ששמחתי שפתחתי בפניהם את הדלת פנימה.
תודה רבה על הסבלנות שלכם, לפעמים לחכות לאוכל, כי לרוב עבדתי לבד.
תודה רבה על החיוך ועל ההערכה לאוכל שקיבלתם
ותודה לאלה מכם, בין אם מהאזור ובין מהנופשים הקבועים בדרום, שהקפידו להתקשר ולוודא שאחכה להם עם ארוחה בחופשה הקרובה.
אני רוצה להתוודא בפניכם, שכשהקמתי את רוזטה לא היה לי מושג בכלל, מה זה אומר להקים מקום של אוכל, יש מצב שאם הייתי יודעת הייתי מקבלת רגליים קרות. אני שמחה שלא ידעתי, רוזטה היתה ועדין הגשמה וחיבור למשהו עמוק מבפנים שעוד לא חשפתי לעצמי לגמרי. חיבור שהוא לא לאוכל כמו שהאוכל מביא אותו לידי ביטוי.
אני ממשיכה במסע, לייצור מוצרי מזון באותה רוח של טעים, אקולוגי, ללא תוספים, משמרים ותיבולים טבעיים בלבד.
שנה שעברה יצרתי פיילוט למחית העגבניות, ראיתי את התגובות והבנתי שזה השלב הבא עבורי ואני מתכננת ליין של מוצרים שמאד יפתיע אותכם בפשטות ויש לי תחושה שתרצו ממנו עוד ועוד ביום יום.
בחודשים הקרובים עד שאעביר את זמני באופן מוחלט לנושא הזה, עדיין ניתן להזמין ארוחות בטייק אווי, ליהנות מארוחה פרטית אצלי או אצלכם וגם לקבוע סדנת בישול עם ארוחה. יש מינימום הזמנה, לכן עדיף בקבוצה. אז אם למישהו זה רלוונטי שלחו לי הודעה 0542323024
אז אל תפרדו מרוזטה כל כך מהר, המשיכו לעקוב כאן בדף ומקווה שכבר בקרוב אוכל לחדש לכם
לסיום אני מצרפת כאן את המתכון לסלט רוזטה,
מתכון עבורי זה בעיקר השראה ועל זה אשתף בימים אחרים..
מתחילים מהירקות ואין ספק שככל שהירקות טריים יותר הסלט עסיסי וקרנצ'י יותר
שמים את כל הירקות שאוהבים וגם עשבי תיבול לא לשכוח
למשל,
2 עגבניות
2 מלפפונים
רבע בצל אדום
2 צנוניות
חסה אלון קרנצ'ית
נענע קצוצה
זה הבסיס, על זה תוסיפו עוד את מה שאתם אוהבים ויש טרי וכייפי
גבינת השקדים האפויה, יש לגביה מלא מתכונים ברשת.
אני אמצתי את המתכון מהבלוג "לא על החסה" בשינויים קלים, זה בלוג ממש מצוין, גם את המיונז שאני מכינה לקחתי משם (ללא שינויים כלל)
145 גרם שקדים קלופים ומושרים כמה שיותר
1/2 כוס מים
1/4 כוס מיץ לימון טרי
3 כפות שמן זית
1 ורבע כפיות מלח
אלה היחסים
מכניסים לבלנדר או מעבד מזון
לטחון היטב
בתוך קערה שמעליה מסננת ובתוך המסננת, מגבת מטבח ללא סיבים - שמים את הבלילה שנוצרת ומהדקים בגולגול את הקצוות ולמקרר ללילה
למחרת העיסה מתייצבת אפשר לכדרר לכדורים בכל גודל ולתנור. 170-180 מעלות כחצי שעה. כדאי לשמור. זה תופס סוג של קרסט חיצוני, אני לא אוהבת שזה משחים, למרות שזה לא הורס. יש כאלה שמוסיפים לזה עשבי תיבול או עגבניות מיובשות. לדעתי ילך מצוין עם פחות לימון ועם תאנים ואגוזים (עוד לא ניסיתי). זאת גבינה שהוספתי על קרפצ'יו סלק ועל סלט קולרבי שקדים לפי המתכון של קפה איטליה. הוא גם מצוין על טוסט ובסנדוויצ'ים, בתוך קישים, מדהים!!
אז יאללה חבר'ס קיץ נעים לכולנו
אוהבת