22/06/2026
Με μεγάλη επιτυχία και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκαν οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια απο τη Μάχης της Βέργας. Που έγινε στις 22 Ιουνίου 1826 στη θέση Μάντρα Αλμυρού. Στο χωριό Σέλιτσα τη σημερινή Βέργα, περίπου 1000 Μανιάτες, υπό την αρχηγία του Γιωργάκη Μαυρομιχάλη. (Στη Μαχη αυτη πήραν μέρος και οι Σελιτσανοι με το δικό τους σώμα υπο την αρχηγία του ΤζανέτουΚουρκουτα).Ταμπουρωμένοι πίσω από το τείχος που είχαν φτιάξει οι Μανιάτες αντιμετώπισαν το στρατό του Ιμπραήμ. Το τείχος που απο μακριά έμοιαζε με Βέργα είχε δύο μέτρα ύψος και 1500 μ. περίπου μήκος, ξεκίναγε απο μια βραχώδη περιοχή της κάτω Βέργας και έφτανε ως τη θάλασσα. Κομμάτια του τείχους σώζονται ακόμα και σήμερα εκεί όπου έχει στηθεί το μνημείο του Μανιάτη πολεμιστή. Οι εκδηλώσεις τιμής και μνήμης ξεκίνησαν την Κυριακή 21 Ιουνίου απο τον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας. Και ολοκληρώθηκαν σήμερα 22 Ιουνίου. Στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου τελέστηκε δοξολογία και στη συνέχεια στο μνημείο των ηρώων εψάλη επιμνημόσυνη δέηση,παρουσία αρχών και κοινού. Και κατάθεση στεφάνων.
Έτσι τιμήσαμε τα ιστορικά πρόσωπα,την ιστορική διαδρομή, και τους αγώνες των ηρώων μας. Γιατί η Εθνική μας υπόσταση, η εδαφική μας ακεραιότητα, και η ανεξαρτησία μας δεν μας χαρίστηκαν. Αλλά αποτελούν θυσίες μακρόχρονων αγώνων των Ελλήνων,τις οποίες επιβάλλεται να σεβαστούμε και να διαφυλάξουμε.