26/03/2026
Moikka,
Nyt on mennyt noin 2 kk Hortensian loppumisesta. Olen sen verran asiaa käsitellyt päässä, että voin tänne jotain jo kirjoittaa ja kertoa. Useat ovat kyselleet vointiani, kiitos siitä ❤️
Tänään torstaina tulee tasan 7 kk, kun syöpähoidot alkoi. Tämä on ollut rankkaa aikaa. Kaikkien sivuoireiden lisäksi, mulla on ikävä teitä ihania asiakkaita. Te teitte Hortensiasta sen mitä se oli 💮
Henkisesti kukkakaupan lopettaminen on ollut todella rankkaa. M***a päätös oli sairauden vuoksi tehtävä. Voimani eivät olisi riittänyt kaupan pyörittämiseen.
Jouduin luopumaan yhdestä suurimmasta rakkaudesta, rakkaudesta kukkiin.
Tänä keväänä tulee 38 vuotta ensimmäisestä kukkasidontakurssista. Muistan sen edelleen elävästi. Opettajat Carola Flyström ja Pirjo Jokio opettivat. He kulkivat tiiviisti mukanani 26 vuotta. Tekivät minusta floristimestarin. Kiitos heille, että jaksoivat kannustaa minua kaikki vuodet.
Viikko sitten kuulin saavani vielä ehkäisevän immunologisen lääkkeen, ja kestävän vielä vuoden ja on joka kolmas viikko. Se auttaa siihen, ettei syöpä uusiutuisi.
Sen jälkeen ei ole enään aikataulutettua elämää. Voin elää vapaammin.
Kukkien pariin palaan jo aiemmin, sitä en vielä tiedä missä muodossa, m***a toivottavasti tapaamme.
Terkuin Maija