10/06/2026
Etelä-Savon metsäneuvosto on myöntänyt Etelä-Savon Koneyrittäjät ry:lle Pro metsä -palkinnon.
Perusteluissaan Etelä-Savon metsäneuvosto kiittää palkinnon saajaa aktiivisesta, innovatiivisesta ja tuloksellisesta työstä alueellisen metsäohjelman tavoitteiden saavuttamiseksi ja kiittää yhdistystämme pitkäjänteistä ja vaikuttavasta työstämme metsäalan positiivisen näkyvyyden edistämiseksi Etelä-Savossa, ja tästä yhtenä näkyvänä esimerkkinä yhdistyksemme järjestämää Etelä-Savon konepäivä -tapahtumaa.
Tunnustuksen Etelä-Savon Koneyrittäjille luovuttivat Etelä-Savon metsäneuvoston puheenjohtaja Sari Lantta ja Suomen metsäkeskuksen elinkeinopäällikkö Jani Salomaa keskiviikkona 10.6.2026 järjestetyssä tilaisuudessa. Pro metsä -palkintoa olivat vastaanottamassa Etelä-Savon Koneyrittäjien puheenjohtaja Tomi Reinikainen sekä hallituksen jäsen Jari Kiljunen.
Tilaisuuden yhteydessä Etelä-Savon ammattiopisto Esedun, Mikkelin Salosaaren pihalle, pääsisäänkäynnin läheisyyteen istutettiin tammi muistuttamaan siitä, että tämän päivän työ vaikuttaisi pitkälle tulevaisuuteen.
”Pro metsä -palkinto on hieno huomionosoitus yhdistyksellemme Etelä-Savon Koneyrittäjät ry:lle”, kiittää puheenjohtaja Tomi Reinikainen.
”Toimintamme näkyvin kulmakivemme on kahden vuoden välein Mikkelin raviradalla järjestämämme Etelä-Savon Konepäivä -tapahtuma. Sen kautta olemme voineet tuoda konetyöaloja sekä metsää lähelle kaikkia Etelä-Savossa, ja rakentaa yhdessä näyttelyyn osallistuneiden yritysten ja yhteisöjen kanssa kaikenikäisille tutustumisen arvoisen päivän. Konepäivä -tapahtuma näkyy varsinaisen messutapahtuman lisäksi myös sosiaalisessa mediassa.
Maakuntamme elää vahvasti metsästä. Siksi haluammekin välittää positiivista kuvaa konetyöstä sekä metsä- ja maarakennusalan toimialoista maakunnassamme”, Tomi Reinikainen kiittää saadusta tunnustuksesta Etelä-Savon koneyrittäjät ry:n puolesta.