21/11/2022
FESTEN PÅ PLÆNEN LUKKER EFTER 2022
Kære Randers
Efter en grundig evaluering sammen med Randers kommunens event afdeling, har vi besluttet at Festen på plænen ikke bliver afholdt i 2023. Vi ser desværre ikke projektet værende økonomisk bæredygtigt nok, til at kunne tage risikoen med et tredje år, uden en større opbakning fra Randers Festuge, hvilket ikke har været muligt. Ligeledes gjorde byens mange gratis musikalske tilbud fra andre dygtige restauratører og organisationer i 2022, samt Randers Festuges egne store gratis koncerter det vanskeligt at konkurrere under festugen, når et projekt af denne størrelse kræver en betalende entre.
Det er svært at få interessante kunstnere til at optræde til en nyopstartet festival, til en rimelig pris. Derfor kan der ikke arrangeres et tilfredsstillende program, hvor også økonomien omkring projektet kan gøres uden at vi som arrangører, skal løbe en stor økonomisk risiko. Vi takker for opbakningen i de to år vi nåede at være arrangører. Både publikum, de frivillige organisationer, samt vores leverandører skal have tak for to lærerige år og nogle skønne dage på plænen.
Ligeledes skal der lyde en stor ros til byens øvrige arrangør ildsjæle, som de år vi har været en del af Randers festuge, har skabt en fantastisk byfest, der har givet byen liv og hyggelige stunder for byens borgere og opland.
Vi ønsker samtidig at understrege at alle involverede parter har fået deres betalinger og der er ingen skyldige beløb til nogen. Vi er ikke gået konkurs, men blot besluttet at det ikke kan betale sig at være arrangør på plænen, under de vilkår som der var stillet i udsigt til os fra Randers Festuge.
VH
Festen på plænen